Monday, June 6, 2011     17:19

Vilka är vi?

CLEANCAP™ är städbolaget vars uppgift är att erbjuda alla ett renare hem och en enklare vardag

Vårt uppdrag är att stå till tjänst för ALLA som vill ha ett renare hem och en enklare vardag. I och med klubbandet av rutavdraget den 1 juli 2009 så har städhjälp i hemmet blivit något vem som helst kan ha. Lyxen att komma hem till ett nystädat, väldoftande rent och fräscht hem är något speciellt förvånadsvärt få unnar sig.

CLEANCAP™ medarbetare jobbar efter strikta rutiner men också efter specifika kundönskemål. Alla medarbetare arbetar självklart efter fackligt överenskomna löner.

Vanliga frågor

Hur blir jag kund?

När du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi Er inom kort. Vi inleder alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur CLEANCAP arbetar.

Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?

Vårt mål är att starta inom en vecka efter hembesöket.

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

För bästa resultat ber vi Er att plocka i ordning kläder, leksaker eller andra saker så att vi kan städa effektivt.

Hur lång är bindningstiden och uppsägningstiden för hemserviceabonnemangen?

Bindningstiden är minimum tre månader och uppsägningstiden är en kalendermånad.

Hur går det till att anlita er för kontinuerlig barnpassning?

Barnpassningsuppdragen planeras alltid utifrån familjens behov och önskemål och inleds med ett hembesök. Därefter presenterar vi en lämplig kandidat som familjen får träffa innan uppdraget påbörjas. Barnpassning sköts av Top Concierge.

Kommer samma person vid varje tillfälle?

Vi har som mål att det är samma medarbetare som regelbundet utför städuppdraget hos våra kunder. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie medarbetare.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Om du inte skulle bli nöjd med vårt arbete ger vi dig möjligheten att inom 24 timmar göra en reklamation. Det är vår policy att du alltid ska bli nöjd.

Vad händer om något går sönder?

För din trygghet som kund så har vi en ansvarsförsäkring med ett försäkringsbelopp på upp till 10 miljoner kronor hos Folksam. Denna försäkring täcker även om olyckan skulle vara framme för våra medarbetare.

Hur betalar jag?

Vi sköter all kontakt med skatteverket. Ni får ett e-postmeddelande innahållande aktuell faktura. Fakturering sker i förskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum.

Har ni andra frågor så är ni välkommna att kontakta oss.

Vill du ha nyhetsbrev och erbjudanden?

Telefon

Följ oss

Adress

CLEANCAP
Box 5223
102 45 Stockholm